גלובל כנפיים נכנסת להשקעה של 49.9% בחברת התעופה הקפריסאית AIRWAYS TUS

בת-שבע כביר

גלובל כנפיים תשקיע ותזרים כ-5 מיליון דולר לתוך חברת התעופה, לצד השקעה של עוד 4 מיליון דולר של בעל המניות הקיים *. לחברת התעופה TUS רישיון מבצעי ומסחרי אירופאי המקנה לה את האפשרות לטוס מכל נקודה לנקודה בתוך אירופה, ולכל מדינה אחרת, לפי הסכמי התעופה*  לחברה, שני מטוסי איירבוס 320-200 שיטוסו החל מהקיץ ליעדים שונים ברחבי אירופה* חברת TUS בוחנת עתה הצטיידות במטוסים רחבי גוף מסוג איירבוס 330 המתאימים לטיסות ארוכות יותר ובשלב מאוחר יותר להרחיב את צי המטוסים במטוסים צרי גוף נוספים *   החברה תבחן את האפשרות לחכור שני מטוסי איירבוס 330 של גלובל כנפיים.

חברת גלובל כנפיים ליסינג, שבשליטת קבוצת כנפיים אחזקות נכנסת להשקעה בחברת תעופה בינלאומית:  גלובל כנפיים תשקיע השקעה כוללת של 5 מיליון דולר בחברת התעופה הקפריסאית TUS. 

על פי מתווה העסקה, שנחתם בשלב זה במכתב כוונות,  בין גלובל כנפיים לבין איש העסקים האמריקאי , קנט וולי (Kenneth Woolley) ולבין חברת התעופה, תכנס גלובל להשקעה ישירה של כ-5 מיליון דולר, כחלק מהשקעה כוללת של גלובל כנפיים וקנט וולי יחדיו בהיקף של 9 מיליון דולר, בחברת התעופה TUS- סכומים שיוזרמו כולם לתוך החברה לצורך פיתוח פעילותה.  לאחר ההשקעה תחזיק גלובל כנפיים כ-49.9% מההון המונפק של TUS, ואילו איש העסקים האמריקאי קנט וולי יחזיק ב-50.1% מהונה המונפק. קנט וולי, הינו גם  מבעלי השליטה בחברת התעופה האמריקאית -  Eastern Airlines.

חברת התעופה TUS היא חברת תעופה קפריסאית צעירה, שפעלה החל משנת 2016 בטיסות ליעדים שונים באירופה (כולל לישראל) ועצרה לפני כשנה את פעילותה עם תחילת משבר הקורונה.  חברת התעופה TUS היא בעלת רישיון תעופה מבצעי ומסחרי באירופה, המקנה לה את האפשרות לטוס מכל נקודה לנקודה בתוך מדינות האיחוד האירופאי, ובין אירופה לכל מדינה, לרבות ישראל, על פי הסכמי התעופה האירופאיים עם מדינות העולם. בשלב ראשון, צפויה חברת התעופה TUS להפעיל טיסות למגוון יעדים באגן הים התיכון ובאירופה.   לאחרונה החליטה TUS לחדש את פעילותה, והחלה בהליכי הקליטה של שני מטוסי איירבוס מדגם 320-200A שעימם תשוב לפעול כבר בקיץ הקרוב.  חברת התעופה TUS בוחנת את האפשרות להצטייד בזמן הקרוב גם במטוסים רחבי גוף מסוג איירבוס מדגם 330A המתאימים לטיסות ארוכות יותר ובהמשך אף להגדיל את צי המטוסים צרי הגוף שלה, זאת לפי האסטרטגיה העסקית לפיתוח רשת נתיבי תעופה, לרבות באגן הים התיכון ולישראל.  בהמשך, מתעתדת החברה לפעול בנתיבי תעופה מרוחקים ביבשת אסיה, באפריקה, צפון ודרום אמריקה.

מתווה הכניסה של גלובל כנפיים לבעלות על TUS קובע כי עד להשלמת העסקה לא יהיו לחברת התעופה הקפריסאית חוב חיצוני לרבות הלוואות בעלים, וכי ההון העצמי של TUS יהיה חיובי.  במסגרת מכתב הכוונות הסכימו הצדדים כי תבחן האפשרות להחכרה עתידית של לחברת TUS שני מטוסי איירבוס  330 A שבבעלות חברת גלובל כנפיים, ואשר אינם מוחכרים למועד זה.  בנוסף, תינתן לחברת גלובל כנפיים זכות למתן שירותי תעופה ושירותי קרקע.

סידני סלסקי, מנכ"ל גלובל כנפיים מסר "אנו מאמינים בשותפות עם מר קנט וולי (Kenneth Woolley), אדם עתיר ידע וניסיון בעולם התעופה על מנת להפעיל מחדש את חברת התעופה TUS, כחברת תעופה צעירה, יעילה, דינמית וחדשנית, שלה רישיון מפעיל תעופתי באירופה, דבר שיאפשר לה להתפתח הן בתוך אירופה והן ביעדים מרוחקים נוספים.  הניסיון המוכח של שני הצדדים, והתנאים הייחודיים בתעשיית התעופה, יאפשרו לשותפים למממש את הפוטנציאל הגלום בחברת התעופה TUS".  מנכ"ל גלובל כנפיים הוסיף: "עסקה זו משתלבת היטב באסטרטגיה של החברה להפוך לשחקן גלובלי, תוך כדי מתן פתרונות למטוסים שבבעלות החברה, ותוך ניצול ההזדמנויות העסקיות שיש בעולם התעופה וניצול הסינרגיה עם פעילות החכרת המטוסים של החברה".

 

השאירו פרטים
ואנחנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי
decorative line