לראשונה באל על - סימולטור 737 Boeing ישמש לאימונים והדרכת טייסים בישראל

לאחרונה רכשה אל על מחברת MPS ההולנדית סימולטור בשווי 5 מיליון שקלים

מאת: בת-שבע כביר

דוד מימון מנכ"ל אל על אמר היום: "לאחר שנים ארוכות במהלכן עשתה אל על שימוש בסימולטורים בחו"ל, אנו גאים להצטרף היום אל השורה הראשונה של חברות התעופה בעולם ולהיות בעלים של סימולטור להדרכת טייסים שיחסוך משאבים רבים וזמן יקר של אימונים שנעשו עד כה רק בחו"ל. ברצוני להודות למנהלי הפרויקט, קברניט דני לויט, קברניט מייק טלמור ויהודה עפר ולראש אגף מבצעי אוויר היוצא קברניט עדו שרון על מסירותם הרבה והשקעתם הבלתי פוסקת במטרה להביא את אל על לשורה הראשונה של חברות התעופה גם בתחום ההדרכה."
קברניט דודי בן שחר מנהל הדרכת צוות אוויר בחברה:" אנו גאים לחנוך היום את הסימולטור החדש, שהוא פרויקט הדגל של הדרכת הטייסים באל על.  בדצמבר 2015 הוצג הפרויקט לראשונה למנכ"ל אל על דוד מימון וקיבל את אישורו. בתוך פחות משנה, לאחר שעבר בדיקות קבלה ורישוי, עומד הסימולטור היום, מוכן לאימון והדרכת טייסים וטכנאים, שיוכלו מעתה להתאמן גם בארץ."

אל על חונכת סימולטור ראשון מסוגו בארץ, במתחם אל על באור יהודה. הסימולטור ישמש לאימון והדרכת טייסי אל על, אשר עד היום ביצעו את כל האימונים בחו"ל.
הסימולטור, מדמה תא טייס אמיתי של מטוס מדגם בואינג 737, שבו כל הדימוי של התנועה והטיסה הוא של טיסה אמתית וכולל  נוף חיצוני ומכשירים ושמע של מנועים  ורעשי רקע. כל המפסקים ומערכות הטיסה והמחשבים עובדים ומגיבים כמו במטוס.

הסימולטור מדמה את כל נמלי התעופה בעולם,  המשמשים את חברת אל על ביניהם לונדון, פריס, רומא, ברלין, אמסטרדם ועוד רבים אחרים. הסימולטור מדמה את מסלולי ההמראה והנחיתה, את מסלולי ההסעה והמבנים, את נתיבי הניווט של הגישה והיציאה מהשדות כולל כל עזרי הניווט והתאורה הקרקעיים.
הסימולטור מבצע סימולציה של התכונות האווירודינמיות של המטוס, ההגאיים והמנועים, ודימוי של כל מערכות המטוס. בנוסף,  מדמה תא הטייס סימולציה של מצבי חרום, אש, כיבוי מנועים, ותקלות במערכות השונות.
הסימולטור מיועד לדמות לטייסים  הפעלה שגרתית, טיסות מכשירים, מצבי חרום, תקלות, טיסה במזג אוויר קשים וראות נמוכה, אימון ותרגול שדות מיוחדים ושדות חדשים.
יערכו בו אימון והכשרה של טייסים חדשים, וכן אימוני קידום מקצועי של טייסים מנוסים בקו כמו הכשרת טיסה בראות נמוכה, הכשרת קברניטים, הכשרת מדריכים ואימונים תקופתיים שונים לשמירה ושיפור רמה.
הסימולטור כולל עמדת מדריך מתקדמת, באמצעותה מדריך הטיסה בוחר את המצבים השונים על  צג מגע גדול, כולל שליטה במתארי האימון, שדות תעופה, מזגי אוויר, תקלות, מיקום המטוס והצבתו במקומות ותנאי טיסה המוגדרים לאימון, וכו'.

מנהלת הפרויקט כוללת את קברניט דני לויט המשמש כמנהל הפרויקט, קברניט מייק טלמור – טייס ניסוי של הפרויקט, ויהודה עפר – מנהל אימונים והדרכה בסימולטור.

השאירו פרטים
ואנחנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי
decorative line