לראשונה מאז הדרדרות היחסים עם טורקיה: טורקיה תשתתף בתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שתתקיים בפבוראר בישראל

מאת: בת-שבע כביר

לראשונה מאז הדרדרות היחסים בין המדינות, טורקיה תשתתף בתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שתיערך בישראל בפברואר הקרוב בגני התערוכה. שיתוף הפעולה נרקם בין מארגני התערוכה, משרד התיירות הישראלי ושגרירות טורקיה במטרה להחזיר את התייר הישראלי למדינה וכמו כן, לחדש את מערכת היחסים שנפגעה על בסיס כלכלת תיירות.

שגריר טורקיה בישראל, כאמל אוקם, שנכנס לתפקידו לפני כחודשיים: "לאחר הפוגה של 4 שנים, החליטה טורקיה באופן רשמי להשתתף בתערוכת התיירות הים תיכונית הבינלאומית ה-23, אחת מתערוכות התיירות החשובות באזורנו. לאור הנורמליזציה המלאה ביחסים בין טורקיה לישראל, עלינו לעבוד קשה על מנת לחזק את הקשרים האישיים של תושבי שתי המדינות, ואין דרך טובה לעשות זאת מאשר באמצעות תיירות."

עוד הוסיף השגריר כי התיירים הישראלים אוהבים ומכירים את טורקיה והתיירנים הטורקים מעוניינים בחזרתם: "הישראלים, למעשה, מודעים ליעדי התיירות המרתקים שיש לטורקיה להציע ולאנשים מסבירי הפנים שבה. לפני 2010, מעל ל-500,000 תיירים ישראלים ביקרו בטורקיה כל שנה. ב-2016, כ-260,000 תיירים ישראלים ביקרו בטורקיה. מספרים אלו מעידים על הפוטנציאל הטמון בתחום הזה. כמו כן, לחברות התעופה טורקיש איירליינס ופגסוס איירליינס יש 98 טיסות שבועיות סדירות הלוך וחזור בין תל אביב לאיסטנבול. טיסות שכר לאנטליה גם כן זמינות במהלך הקיץ. יעדי הנופש הטורקיים, להם יש יחס עלות מול איכות יוצא דופן, מחכים בכיליון עיניים לארח שוב תיירים ישראלים.  כמו כן, פנה השגריר לקהל


הישראלי: "אני מזמין ישראלים לבקר ולטייל בטורקיה, באתרים ההיסטוריים ובאתרי הסקי בהרים היפיפיים של טורקיה".

שר התיירות יריב לוין: "צמיחתה של תערוכת התיירות הישראלית IMTM מדי שנה, היא סממן גם לצמיחתה של תעשיית התיירות הישראלית. אני שמח כי מאמצי השיווק האינטנסיביים שלנו בעולם הביאו השנה לעלייה בתיירות הנכנסת לישראל ולמיצובה של ישראל כיעד תיירות אטרקטיבי. התיירות היא מרכיב מרכזי בתהליך שיפור היחסים בין ישראל וטורקיה, ואני מברך על החלטת הטורקים להשתתף בתערוכת התיירות בישראל, שהיא הגדולה באזור."

אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM מסר כי אנחנו גאים ושמחים לארח שוב את טורקיה בתערוכת התיירות הבינלאומית בישראל. טורקיה הייתה חלק משמעותי ממפת היעדים של התייר הישראלי וחלק משמעותי בתערוכה שמתקיימת כבר 23 שנים. ענף התיירות היה מאז ומעולם גשר כלכלי ומדיני חשוב והמפגש הייחודי שנערך בין יותר מ-40 מדינות ממשיך להוות גם השנה פלטפורמה לחיזוק וקידום היחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל עם העולם".

IMTM הוא האירוע השנתי והוותיק של ענף התיירות בישראל ונערך על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל-על, ערוץ הטיולים והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל.
IMTM מיועד לכל העוסקים בענפי התיירות השונים - תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. בתערוכה משתתפים דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים: עמותת תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות. התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים ותכנית לסוכנים מוזמנים, במסגרתה מגיעים ליריד מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי.
לאתר התערוכה- www.imtm-telaviv.com

 

השאירו פרטים
ואנחנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי
decorative line