ינואר 2015 במלונות: נמשך משבר לינות התיירים, לצד העליה בלינות הישראלים

מאת: בת-שבע כביר

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: " אנו חוזרים ואומרים שההיסטוריה מוכיחה שניתן להתגבר אפילו על משברים קשים בתיירות בעזרת מאמץ מרוכז והשקעה בשיווק. לכן, חרף תקופת הבחירות, חייב משרד התיירות למצוא דרכים ותקציבים להגביר את מאמצי השיווק של ישראל בעולם"

ינואר לא טוב בבתי המלון בישראל.
בינואר נרשמו כ- 518 אלף לינות תיירים בארץ, ירידה של 25%- לעומת ינואר 2014,                  וכ- 816  אלף לינות ישראלים, 6%+ עליה לעומת ינואר אשתקד.
סה"כ נרשמו בינואר במלונות כ- 1.3 מיליון לינות תיירים + ישראלים,  8%- ירידה לעומת ינואר 2014.

התפלגות לינות התיירים: ירידות נרשמו בכל חלקי הארץ, למעט בהרצליה שבה היו 11 אלף לינות (20%+).
בשאר חלקי הארץ היו ירידות.  במע' ירושלים: כ- 151 אלף לינות (23%-), בת"א:
כ- 133 אלף לינות (18%-), באילת: 47 אלף (51%-), בטבריה וסובב כנרת: כ- 43 אלף לינות (20%-), בים המלח: 18 אלף (44%-), בנתניה: כ- 18 אלף (33%-), בחיפה: 13 אלף לינות (17%-) ובנצרת: כ- 8 אלף (2%-).

התפלגות לינות הישראלים: עליות נרשמו ברוב אזורי הארץ: באילת: כ- 329 אלף לינות (11%+), בטבריה וסובב כנרת: 76 אלף לינות (5%+), במערב ירושלים: כ- 67 אלף לינות (16%+), בתל אביב: כ- 52 אלף לינות (10%+), בחיפה: כ- 20 אלף לינות (11%+) ובהרצליה כ- 7 אלף לינות (8%+).
לעומת זאת, ירידות נרשמו בים המלח: 126 לינות (10%-), נתניה: כ-11 אלף לינות (27%-), ובנצרת: כ- 6 אלף לינות (21%-).

לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: "המשבר הכלכלי ברוסיה מחריף את המשבר הקיים בתיירות הנכנסת מאז 'צוק איתן' בבתי המלון של אילת וים המלח. התאחדות המלונות דורשת מזה זמן רב להגביר את מאמצי השיווק ברוסיה כדי למזער את הירידות בשוק הרוסי. אנו חוזרים ואומרים שההיסטוריה בארץ ובעולם מוכיחה שניתן להתגבר אפילו על משברים קשים בתיירות בעזרת מאמץ מרוכז והשקעה בשיווק, ולכן חרף תקופת הבחירות, משרד התיירות חייב למצוא דרכים ותקציבים להגביר את מאמצי השיווק של ישראל בעולם"


התפלגות כלל הלינות (תיירים + ישראלים) לפי אזורים: ירידות נרשמו בכל רחבי הארץ, למעט בהרצליה שבה היו כ- 18 אלף לינות (%15+).
באילת: כ- 376 אלף לינות  (4%-), במע' ירושלים: כ- 218 אלף (14%-), בת"א: כ- 185 אלף (11%-), בים המלח: 144 אלף (16%-), בטבריה וסובב כנרת : 119 אלף (5%-), בחיפה: כ- 33 אלף (2%-), בנתניה: כ-29 אלף (31%-) ובנצרת: 14 אלף (11%-).

תפוסת החדרים הארצית הגיעה לכ-49% (8%- לעומת ינואר 2014).                                                      

התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בים המלח: כ- 61% (13%-), אחר כך במלונות תל אביב:           כ- 58% (7%-), בחיפה: כ- 53% (8%+), באילת: כ- 52% (6%-), בהרצליה: כ- 50% (14%+), במע' ירושלים: כ- 47% (19%-), בנתניה: כ- 41% (20%-), בטבריה וסובב כנרת: כ- 38% (6%-) ובנצרת: כ- 23% (ללא שינוי).

מצבת חדרי המלון עמדה על 50,133 (2%+).


השאירו פרטים
ואנחנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי
decorative line