יוסי פתאל: "רויאל ג'ורדניאן מטעה את הציבור ובאופן מודע מוכרת כרטיסים לטיסות שמראש אינן מתקיימות"

מאת: בת-שבע כביר

במכתב חריף במיוחד שנשלח להנהלת חברת התעופה רויאל ג'ורדניאן בירדן, האשים מנכ"ל התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, יוסי פתאל, כי החברה מטעה באופן מכוון את ציבור הלקוחות: "לאחר חידוש הטיסות לישראל וממנה ע"י חברות התעופה הזרות במהלך מבצע צוק איתן, החליטה חברת רויאל ג'ורדניאן לא לחדש את טיסותיה לישראל, ככל הנראה מסיבות פוליטיות. זוהי החלטה עסקית של החברה, שלהתאחדות אין עניין לעסוק בה."

"אלא שבשבועות האחרונים", מוסיף פתאל, "מבצעת החברה הטעיה צרכנית שאיננו יכולים להתעלם ממנה".

חברת רויאל ג'ורדניאן ממשיכה למכור בכל ערוצי המכירה, כולל באתר האינטרנט שלה, טיסות מתל אביב לעמאן ובחזרה, למרות שאלה אינן מתקיימות בפועל. נוסעים המגיעים לנתב"ג מגלים רק שם, כי יוסעו לעמאן באוטובוסים או בדרכים אחרות, שאינן תואמות את רצון הלקוח.

"החוק הישראלי דורש גילוי מלא ללקוח, וכרטיס הטיסה שרוכש הלקוח מהווה חוזה מחייב בין חברת התעופה ובין הצרכן", מסביר פתאל, "זוהי הטעייה גסה מצד רויאל ג'ורדניאן, המוכרת כרטיסי טיסה לטיסות שמראש ידוע לחברה שלא יתקיימו, והלכה למעשה מכריחה את הנוסעים להגיע בתחבורה אחרת כדי לממש את הכרטיס שבידם".

"תפקידה של התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות הוא, בין השאר, להגן על הצרכן הישראלי", אומר פתאל, "לא נאפשר לאף גורם לנצל את המצב שנוצר כדי לפגוע בנוסעים הישראליים ובמרקם היחסים העדין בין ישראל וירדן".

בסיכום מכתבו מבקש פתאל כי חברת רויאל ג'ורדניאן תפרסם לאלתר את המידע המלא לגבי טיסותיה בכל ערוצי המכירה, וכן תאפשר ביטול כרטיסים שנרכשו על סמך מידע חלקי שפרסמה החברה, בהחזר כספי מלא. "אנו מבקשים את תגובתכם המיידית כדי שנבחן את צעדינו העתידיים בעניין", מסכם פתאל את מכתבו, שהעתקים ממנו נמסרו לשר התחבורה, מר ישראל כץ ולשר התיירות ד"ר עוזי לנדאו.


השאירו פרטים
ואנחנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי
decorative line