התעניינות בפתיחת קווי תעופה חדשים לארץ ובשיתופי פעולה ליצירת חבילות זולות לישראל, בביתן משרד התיירות ביריד התיירות WTM בלונדון

מאת: בת-שבע כביר

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ביריד התיירות בלונדון: "אנחנו נפגשים עם חברות תעופה שמעוניינות לפתוח קווים לישראל, ובעקבות ההצלחה של שיתוף הפעולה עם גרופון, יש התעניינות מצד אתרי הטבות נוספים שמעוניינים לעבוד אתנו וליצור חבילות נופש זולות לארץ. אנחנו מרגישים ש'העסקים כרגיל' כי תעשיית התיירות היום מודעת לכך שמצבי חוסר יציבות קיימים בכל העולם. אנחנו גם רושמים הישג בהבאת כנס התיירות החשוב ביותר של תעשיית התיירות הבריטית – ITT לתל אביב ביוני 2016, בהשתתפות כ-400 נציגים בכירים של תעשיית התיירות בבריטניה".

הבוקר נפתח בלונדון יריד התיירות הבינלאומי, המקצועי - WTM (World Travel Market) והוא יימשך 4 ימים. ביריד צפויים לבקר כ-50,000 אנשי מקצוע מתעשיית התיירות העולמית, וביניהם סיטונאים, סוכנים, תיירנים ונציגי חברות תעופה מ-186 מדינות. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר הבוקר כי "אנחנו נפגשים עם נציגי חברות תעופה שמעוניינות לפתוח קווים לישראל, ובעקבות ההצלחה של שיתוף הפעולה עם גרופון האמריקאית, (שמכרה למעלה מאלף חבילות נופש לישראל תוך מספר ימים) יש התעניינות מצד אתרי הטבות נוספים שמעוניינים לעבוד אתנו וליצור חבילות נופש זולות לארץ. אנחנו מרגישים ש"העסקים כרגיל" כי תעשיית התיירות היום מודעת לכך שבכל העולם יש תקופות של מצבי חוסר יציבות וזה חולף וכי התיירות בישראל מראה חוסן". הלוי הוסיף כי הוא מעודד מכך שחברות גדולות כמו "ריינאייר" ו"מונארך" מאירופה, והיינאן מסין מתחילות כבר בחודש הקרוב להפעיל קווים לישראל. זאת, על רקע תוספת של כ-20 טיסות חדשות בשבוע במהלך החורף הקרוב מאירופה לאילת בעקבות תמריץ ממשרד התיירות. הלוי נפגש ביריד גם עם מארגני תיירות מרכזיים בקשר להסכמי שיווק וקיום כנסים בינלאומיים בישראל. בהקשר לכך מציינים כנקודת מפנה את זכייתו של משרד התיירות בהתמודדות לארח בישראל את כנס התיירות החשוב ביותר של תעשיית התיירות הבריטית – ITT. הכנס יתקיים בתל אביב ביוני 2016, בהשתתפות כ-400 נציגים בכירים של תעשיית התיירות בבריטניה - מחברות נסיעות ועד נציגי חברות תעופה. הפעם האחרונה שכנס תיירות בריטי התקיים בישראל היה לפני 22 שנה.
המבקרים הרבים בביתן הישראלי נהנים מאטרקציה של הדגמת בישול ישראלי על ידי שף המסעדה הירושלמית הידועה "מחניודה" - יוסי אלעד.

משרד התיירות משתתף ביריד מזה כשלושים שנה. גודל הביתן הישראלי, הממוקם באולם אירופה, הוא כ-400 מ"ר. הביתן שעוצב לאחרונה מחדש, וממותג באופן בולט, מאגד חברות וגופי תיירות ישראלים ביניהם מלונות, סוכני נסיעות, חברות תעופה ונציגי עמותות תיירות ועוד. בביתן הישראלי יציגו גם 20 גורמים מסחריים - סוכני נסיעות ומלונאים, וכן 5 עמותות אזוריות: ירושלים, תל אביב, חיפה, גליל ואילת. המבקרים ביריד צפויים להיחשף ליותר מ-4,000 מציגים מהעולם.

רקע: בריטניה היא מדינת המקור הרביעית במספר התיירים המגיעים ממנה לישראל, אחרי ארה"ב, רוסיה, צרפת וגרמניה. מתחילת השנה (ינואר-יוני 2015) הגיעו לישראל כ-86,524 תיירים מבריטניה. מנתוני סקר תיירות נכנסת לחציון הראשון של שנת 2015 של משרד התיירות, עולה כי התייר הבריטי הממוצע מוציא במהלך שהותו בארץ 1,321 דולר, וזאת לאורך שהות ממוצעת של  8.5 לילות. 70% מהתיירים שנכנסו לישראל מבריטניה ב-2015 הגיעו לביקור חוזר, והיתר הגיעו לישראל בפעם הראשונה. אתרי הביקור הפופולריים בקרב התיירים מבריטניה הם: הרובע היהודי והכותל המערבי (כ-47% מהתיירים ביקרו בהם), כנסיית הקבר (35% מהתיירים), יפו העתיקה (34%), נמל תל-אביב (23%), גן הקבר (18%) ובהמשך, בסדר יורד, גם כפר נחום, מגדל דוד, יד ושם קומראן ובית שאן. 38% מהתיירים האנגלים הם נוצרים (קתולים ופרוטסטנטים בעיקר) ו-40% הם יהודים.

 

השאירו פרטים
ואנחנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי
decorative line