מד קרוזס : קמפיין חדש לגיל הזהב במלאת 50 שנה לסדרה "ספינת האהבה" שצולמה על ספינות חברת "פרינסס"
מד קרוזס המייצגת בישראל את קרניבל, חברת השייט הגדולה בעולם, תשיק בשנת 2016 את ספינת הפאר "קרניבל ויסטה", שתהיה הגדולה ביותר בצי של קרניבל ותכלול אטרקציות רבות
מאת:
במסיבת עיתונאים שהתקיימה במלון הרודס ת"א , לרגל פתיחת יריד התיירות הבינלאומי IMTM 2015, הציגה גב' ענת סמובסקי , הבעלים של חברת השייט Med Cruises (מד קרוזס) בישראל (שנוסדה לפני 25 שנה) את חברת השייט הגדולה בעולם- "קרניבל" , שחברת מד קרוזס מייצגת בישראל.
סמובסקי , שהכירה את מר תד אריסון באופן אישי, סקרה את התפתחות חברת קרניבל מאז הקמתה בשנת 1972, בציינה: "תד אריסון ראה את הפלגות הנופש כמוצר מושלם ורצה שכל מי שעולה על אניית שייט ירגיש מלך לשבוע. תאגיד אריסון התחיל את דרכו עם אנייה אחת שהייתה בפשיטת רגל, ולאחר שראה כי טוב המשיך לבנות אניות נוספות ".
כיום תאגיד קרניבל מייצג 9 מותגי שייט , שמתוכם מד קרוזס ישראל מייצגת 6. קרניבל מונה כיום 100 אניות נוסעים עם 200,000 עובדים.
"החזון שלנו הוא שיותר ישראלים יפליגו כי זאת צורת נופש מושלמת ולא יקרה, והכל בזכות האניות החדשות והמפוארות ומגוון המסלולים העצום", ציינה סמובסקי והוסיפה: "בנוסף לכך, חברת מד קרוזס עוסקת בתיירות נכנסת, ובעיקר בתיירות הנכנסת באניות מנמלי אשדוד, חיפה ואילת".
סמובסקי ציינה כי בשנה טובה כוללת התיירות הנכנסת של מד קרוזס מעל 50,000 תיירים, והוסיפה כי על אף הביטולים בעקבות מבצע "צוק איתן", בחברה אופטימיים ומאמינים לחזור לאותם סדרי גודל של תיירות נכנסת.
בהמשך מסיבת העיתונאים, מר זאב טננבאום, מומחה בתחם השייט בחברת מד קרוזס, סקר את פעילותה של חברת קרניבל , בציינו כי קרניבל הוא התאגיד הגדול בתחום ההפלגות ומהווה 48% מעוגת השייט העולמית , מה שמלמד על העוצמה והמגוון העצום שכולל התאגיד , שמאפשר לכל אחד למצוא את פתרון השייט המתאים לו, כולל הפלגות במזרח הרחוק, בקאריביים, באלסקה ועוד הפלגות שהיד קצרה מלהכיל.
טננבאום ציין כי תד אריסון הוא זה שהביא את בשורת תיירות השייט, זאת לאחר שמטוסי הסילון התחילו לפעול ולא היה פוטנציאל בענף השייט מבחינת העברת נוסעים.
בשנת 2014 הפליגו כ- 22, מיליון איש, כשמתוכם 13 מיליון אמריקאים המהווים 2.2 אחוז מהאוכלוסייה בצפון אמריקה וקנדה. לדברי טננבאום, מאז שנות השמונים של המאה הקודמת, קצב הגידול הממוצע השנתי של הפלגות הנופש עומד על כ-7% אחוז, ושביעות רצון הנוסעים עומדת על כ- % 80 , ורובם מתמכרים לחוויה וחוזרים להפליג.
טננבאום ציין, כי בשנת 2014 הפליגו כ- 50,000 ישראליים בכל חברות השייט, והצפי לשנת 2015 עומד על כ- 60,000 , כלומר גידול של 20%. עוד הוסיף טננבאום כי סך כל החשיפה של הציבור הישראלי לתיירות השייט הוא 6% מהאוכלוסייה, כך שיש מקום עצום לגידול בהפלגות של הקהל הישראלי.
עוד הוסיף טננבאום כי הפוטנציאל של ההפלגות באירופה גדל בעיקר בים התיכון. חברת מד קרוזס השיקה מסלולים חדשים לישראלים כמו: שייט לים הבלטי, הפיורדים ואיי בריטניה, מתוך מחשבה שמסלולים אלו יכולים להיות אטרקטיביים בגלל הסכם השמיים הפתוחים שנתחם לאחרונה. בנוסף לכך, יש הפלגות רבות של חברת "פרינסס" שיוצאות מסינגפור לשייט של 7 ימים במזרח הרחוק. לדברי טננבאום, הישראלים מחפשים חופשה נטולת דאגות, שתכלול הפעלות רבות והיצע קולינרי במחיר סביר , והם יכולים למצוא את התשובה בהפלגות בתאגיד של קרניבל .
חברת קרניבל זוכה שנים רבות כבעלת התמורה הרבה ביותר ביחס לעלות עם מחיר ממוצע של כ- 75 דולר ליום.
בימים אלה יוצאת חברת "מד קרוזס" בקמפיין חדש לאוכלוסיית גיל הזהב, במסגרת חגיגות 50 שנה לחברת השייט המובילה פרינסס Princess Cruises, שעל ספינותיה צולמה סדרת "ספינת האהבה" שהביאה את הקסם שבשייט לכל בית בישראל.
מסיבת העיתונאים כללה בשורה נוספת של חברת קרינבל: בשנת 2016 תסתיים בנייתה של ספינת הפאר "קרניבל ויסטה". מדובר באנייה שמשקלה 141 אלף טון והיא תהיה הגדולה ביותר בצי של חברת קרניבל , המונה כיום 24 אניות. אניית הנופש תכלול קולנוע איימקס שיכיל 180 מקומות, פארק שעשועים עם אטררקציה בשם Sky ride (מסלול אופניים בגובה אדיר) וכן מתחם הוואנה שיכלול 39 חדרים.