הענקית האמריקאית United Airlines מזמינה 9 מטוסי בואינג 787-9 דרימליינר נוספים
כ-1,400 מטוסים מדגם בואינג 787 דרימליינר הוזמנו עד היום, כאשר 100 מתוכם רק בשנה האחרונה
חברת התעופה United Airlines מכריזה על תכנית להגדלת רשת היעדים בין-יבשתיים שלה באמצעות מטוס הבואינג 787-10 המורחב
יצרנית המטוסים המובילה בואינג וחברת התעופה האמריקאית United Airlines הודיעו היום על הרחבה נוספת לצי מטוסי ה-787 דרימליינר שבבעלות United, עם הזמנה לתשעה מטוסי בואינג 787-9 חדשים. כידוע, מטוסי הבואינג 787 דרימליינר רחבי הגוף, הינם מהמתקדמים והחסכוניים ביותר בעולם התעופה והם מותאמים במיוחדת לטיסות ארוכות טווח. שווי הזמנת המטוסים החדשים מוערך בכ-2.53 מיליארד דולר.
מחברת התעופה נסר כי ההזמנה הנוכחית הינה חלק מהאסטרטגיה לחידוש הצי במטוסים מתקדמים כדוגמת ה-787-9, המסוגלים לטוס למרחקים גדולים יותר, תוך חסכון של כ-20% בצריכת הדלק וירידה של 20% בפליטות מזיקות. United Airlines שהכריזה בחודש יולי האחרון על רכישת ארבעה מטוסי 787-9 נוספים, העלתה כעת את כלל ההזמנות שלה מבואינג ל-64 מטוסי דרימליינר סה"כ.
העיסקה האחרונה ממשיכה את המומנטום החזק של משפחת מטוסי הדרימליינר 787 בשוק המטוסים רחבי הגוף, עם צבר הזמנות של יותר מ-100 מטוסים רק השנה, וכ-1,400 מטוסים מתחילת התכנית. כמחצית מכלל לקוחותיה של בואינג אשר רכשו את הדרימליינר 787, חזרו לבצע הזמנות למטוסים נוספים, ובכך הפכו את הדרימליינר של בואינג למטוס הנמכר במהירות הגבוהה ביותר בהיסטוריה.
היישן מוניר, סמנכ"ל מכירות ושיווק חברת בואינג מטוסים מסחריים אמר: ?אין ספק כי הצלחה האדירה של מטוס ה-787 דרימליינר נרשמת לזכותם של לקוחות נפלאים כמו United Airlines, שניצלו את הביצועים חסרי התחרות של המטוס להרחבת רשת יעדי הטיסה שלהם וכדי להציע לנוסעים חוויית טיסה מפנקת במיוחד. אנו גאים מאוד בהזמנה החוזרת של United למטוסי הדרימליינר שיודעת היטב למה המטוס הזה מסוגל.?
חברת United Airlines החלה להטיס את ה-787 דרימליינר בשנת 2012, בקווים בין-יבשתיים כגון מיוסטון לסידני ומסן פרנסיסקו לסינגפור, זאת, הודות לטווחי הטיסה הגדולים של המטוס ולחסכון בדלק שהוא מאפשר. מטוס ה787-9 יכול לטוס עד כ-7,635 מיילים ימיים (14,140 קילומטרים) עם יכולת להטיס כ-290 נוסעים בקונפיגרציה רגילה.
חברת התעופה עתידה לקבל את המטוס הגדול ביותר במשפחת מטוסי הדרימליינר, ה-787-10, מאוחר יותר השנה. המטוס החדש יכול להטיס כ-330 נוסעים בקונפיגורציה רגילה. מאז תחילת השירות ב2011, משפחת מטוסי ה-787 הטיסה יותר מ-280 מיליון נוסעים וחסכה כ- 37.7 מיליארד דולר של דלק.