בואינג החל בהרכבת מטוס ה- 8 - 747 אינטרקונטיננטל הראשון (בתצורת נוסעים)
מאת:
יצרנית המטוסים המובילה בואינג, הודיעה ביום שבת (8 במאי 2010) כי במפעלי החברה באוורט בוושינגטון, החלה הרכבת מטוס ה-747-8 הראשון בתצורת נוסעים. בסוף השבוע הוטענו לוחות וקורת הכנפיים של המטוס על מתקני ההרכבה.
מו יאהיאבי (Mo Yahyavi), סגן נשיא ומנכ"ל תוכנית מטוס ה-747-8 בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג אמר כי אבן דרך זו מסמלת את המסירות, המיקוד והעבודה הקשה שהושקעו על ידי צוותי בואינג, הספקים והלקוחות בתכנון המטוס. "ה-747-8 בתצורת הנוסעים יעניק ללקוחותינו רמות חדשות של נוחות לנוסע, יעילות משופרת מאד בצריכת דלק ורמות נמוכות יותר של פליטה ורעש".
חברת התעופה לופטהנזה היא הראשונה שהזמינה 20 מטוסי 747-8 בתצורת נוסעים ורכשה זכויות ל-20 מטוסים נוספים. סכן נשיא לופטהנזה, ניקו בוכהולץ, אמר "אנו שמחים לראות כי החלה הרכבת מטוס ה-747-8 בתצורת נוסעים. אנו מצפים לקלוט את המטוס לצי שלנו שכן הוא מהווה חלק מהאסטרטגיה של לופטהנזה לחדש את הצי שלה ולשרת טוב יותר את הסביבה.
מטוס הבואינג 747-8 אינטרקונטיננטל, ארוך ב- 5.6 מטר ממטוס הבואינג 747-400 והוא כולל 467 מושבים 51 יותר מאשר קודמו בתצורת שלוש מחלקות. המטוס מצוייד במנועי GEnx-2B ותכנון כנף חדש המאפשר לו להיות שקט, וחסכוני יותר בצריכת דלק. יעילות צריכת הדלק של ה-747-8 גבוהה ב-16% וטביעת הרעש שלו קטנה ב-30%. עלויות המושב/מייל שלו נמוכות ב-13% מאלה של מטוס ה-747-400 ונפח נשיאת המטען שלו גדול ב-26%.
תכנון הפנים של המטוס נסמך על תכנון מטוס הבואינג 787 "דרימליינר" וכולל ארכיטקטורה ייחודית המעניקה לנוסע תחושת מרחב ונוחות גדולים יותר ומספקת שטח איכסון גדול יותר. הארכיטקטורה מודגשת על ידי טכנולוגיית תאורה המעניקה חוויית טיסה מרגיעה.
747-8 המופיע בתצורת מטען ובתצורת הנוסעים, הושק בנובמבר 2005 ועד עתה קיבלה בואינג 108 הזמנות למטוס מהן 32 הזמנות ל-747-8 בתצורת נוסעים ו-76 לתצורת המטען. מטוס ה-747-8 אינטרקונטיננטל הראשון מתוכנן לאספקה בסוף שנת 2011.