סיכום שנת התיירות 2014: זהה לשנת 2013
מאת:
למרות "צוק איתן" מספר התיירים נותר זהה לשנת 2013 הודות לעליה הגדולה במחצית הראשונה של השנה, מספר המבקרים (כולל תיירי יום) ירד ב-7%, 2 מיליון לינות נרשמו בשנת 2014 בבתי המלון בישראל, ירידה קלה של אחוז, בהשוואה לשנת 2013, עליה של 3% בתיירות הפנים בהשוואה לשנת 2013.
דירוג שביעות רצון התיירים מהביקור היה טוב מאוד עד כמעט מצוין (4.3 מתוך 5). בין השירותים שקיבלו ציון גבוה נמצאים: אתרים ארכיאולוגיים (4.5), טיולים מודרכים ומדריכי טיולים (4.4) וכן ביטחון אישי (4.3)
ארצות מקור לפי מספר המבקרים:
ארה"ב, רוסיה, צרפת גרמניה.
6% מהתיירות הנכנסת השנה הייתה תיירות נוצרית.
התרומה למשק מתיירות נאמדת בכ-41 מיליארד ¤
סך המועסקים כתוצאה מהפעילות התיירותית, נאמד בלמעלה מ-200 אלף כ-6% מהמועסקים במשק.
שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו: "השנה שהתחילה עם עליה גדולה במספר התיירים, העמידה בפנינו אתגרים לא פשוטים. למרות "צוק איתן" הצלחנו לשמור על מספר התיירים ומספר הלינות במלונות, בזכות שיווק ממוקד בחו"ל - ובעיקר בזכות היענותם של הישראלים לקריאתנו בקמפיין "דווקא עכשיו חופשה בישראל", עוד במהלך המבצע. הנופשים הישראלים מילאו את המלונות בעונת השיא של אוגוסט, ובכך תמכו בעסקים בפריפריה ובכלכלה הישראלית. במקביל המשכנו לפעול להוזלת הנופש ע"י הגדלת ההיצע ועידוד הקמת אכסון עממי ולינת שטח, וגם התחלנו בדירוג בתי המלון. בתוך כך הצלחנו להטמיע ברשויות המקומיות את המדיניות של שמירה על רמת תחזוקה גבוהה של התשתיות הקיימות, כתנאי לפני כל בניה ופיתוח. כבר היום אפשר לראות באתרים תיירותיים רבים בארץ מדשאות חדשות, תאורה, פרחים, הצללות וספסלים. יש לנו ארץ יפהפייה - צאו וטיילו בה לאורכה ולרוחבה והתאהבו בה מחדש".
מנכ"ל המשרד אמיר הלוי: "צוק איתן אמנם עצר את התנופה בה היינו אבל אנחנו כבר רואים את האור בקצה המנהרה, עם התאוששות עוד במחצית הראשונה של 2015. חבילת הסיוע שגיבש המשרד בסכום של חצי מיליארד ¤ לעסקי התיירות חיזקה את התעשייה ומחזירה אותה להיות מנוע צמיחה שמכניס עשרות מיליארדי ¤ למשק. השנה שמנו דגש על שיווק דיגיטלי לתיירים עצמאיים, שמנצלים את מחירי השמיים הפתוחים ובאים לישראל ל"סיטי-ברייק" - לרוץ במרתונים בירושלים, בטבריה ובאילת, לרכב על אופניים במדבר, לשמוע אופרה במצדה ובעכו ולחגוג בת"א. השקענו באירוח אלפי מובילי דעת קהל מחו"ל, שהפכו לשגרירי תיירות שלנו, שמספרים בכל העולם כמה כדאי לבקר בישראל".