חברת אירו-הנדלינג בנתב"ג עתרה לביהמ"ש למנוע מרש"ת לצמצם את חברות שירותי הקרקע משלוש לשתיים
לפני מספר שבועות פרסמה רשות שדות התעופה בפעם הראשונה מכרז לבחירת שתי חברות שירותי קרקע מבין שלוש החברות הפועלות כיום - לאופר-GHI, אירו-הנדלינג ו-QAS.
חברת אירו-הנדלנינג המעניקה שירותי קרקע בנתב"ג עתרה לביהמ"ש המחוזי בדרישה למנוע מרש"ת לצמצם את מספר חברות שירותי הקרקע משלוש לשתיים. בימים האחרונים מחריפה הביקורת והמאבק במכרז של רשות שדות התעופה (רש"ת).
בעקבות עתירה של חברת איירוהנדלינג, המליץ סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, ד"ר עודד מודריק, לרש"ת " לשקול אם אין מקום להחליט כבר כעת לתקן את המכרז.
חברות התעופה הזרות גם הן חוששות כי צמצום חברות שירותי הקרקע יפגע בתחרות וייקר את מחיר השירותים בנתב"ג. חשש נוסף הוא שעלויות אלה יגולגלו בסופו של דבר לכיוון הנוסעים בצורת ייקור כרטיסי טיסה. גם ביאט"א פועלים למנוע את צמצום מצבת החברות והמנהל בישראל שיגר השבוע מכתב עם עמדת הארגון למנכ"ל רש"ת.
כאשר ברקע לכל זה עולה החשש הגדול לפיטורם של מאות עובדים המועסקים על ידי אחת מחברות שירותי הקרקע.
גם חברת הכנסת החדשה רינה פרנקל מתחה ביקורת חריפה על המכרז וטענה כי "אין שום סיבה להורדת מספר החברות המשתתפות במכרז, דבר שמביא חברה ותיקה, אשר נתנה שירות במשך מספר שנים לא קטן, למצוא עצמה מחוץ למכרז".
השאלה העיקרית העולה מהמכרז היא מדוע לפגוע בשירות הניתן לנוסעים ולצמצם את התחרות בין חברות שירותי הקרקע ובמקביל לכך לגרום לפיטורי מאות עובדים.