תקציב משרד התיירות לשיווק ישראל בעולם בשנים 2012-2011 למעלה מחצי מיליארד שקלים
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: לתעשיית התיירות תרומה ישירה ומהירה ליצירת תעסוקה ועידוד הצמיחה. התקציב יסייע להגדלת התיירות הנכנסת ועמידה ביעד של חמישה מיליון תיירים בשנת 2015
מאת:
מסגרת התקציב של משרד התיירות לשנת 2011 (כולל תוספות חד פעמיות במסגרת הסיכום עם האוצר ולפני הקיצוץ הרוחבי) תעמוד על 745 מיליון ש"ח. בשנת 2012 תעמוד מסגרת התקציב על 725 מיליון ש"ח (עם אופציה להגדלת תקציב ההשקעות בשנים אלו, לאחר חידושם ותקצובם מחדש של כתבי אישור ישנים).
תוספת חסרת תקדים תינתן לתקציב השיווק, אשר יעמוד בשנים 2012-2011 על כ-550 מיליון שקלים (לשנתיים) - לעומת 440 מיליון ש"ח בשנים 2010-2009. יש להדגיש כי בסיס תקציב השיווק של משרד התיירות בשנים האחרונות פחת במידה ניכרת בשל הקיצוץ הרוחבי שחל על משרדי הממשלה, ועומד כיום על כ-90 מיליון ש"ח בלבד. לפיכך לתוספת תקציב זו משמעות מהותית.
תקציב השיווק יאפשר עמידה ביעד המשרד להגעתם של ארבעה מיליון תיירים בשנת 2012 וחמישה מיליון, בשנת 2015 וזאת תוך המשך פעולות השיווק במדינות המקור החשובות לצד הגברת הפעילות בשווקים חדשים, אשר יביאו לביסוס תדמיתה של ישראל בעולם כיעד אטרקטיבי לתיירות. יש להדגיש כי כל 100,000 תיירים מייצרים 3800 מקומות עבודה, ברובם בפריפריה והכנסה של בין 200-100 מיליון שקלים למשק הישראלי ולפיכך לפעולות אלו ולהגעתם של תיירים רבים ככל הניתן, השפעה מיידית וישירה על המשק הישראלי.
תקציב משרד התיירות להשקעות הון (אכסון מלונאי) יעמוד על 440 מיליון ש"ח לשנים 2012-2011 (עם אופציה לתוספת תקציבית במידה ויאושרו כתבי אישור ישנים), שיופנו לעידוד השקעות הון בתיירות לצורך הגדלת היקף האכסון המלונאי. בנוסף, קיבל משרד התיירות תוספות תקציב משמעותיות לתחום פיתוח התשתיות התיירותיות, אשר יעמוד על 290 מיליון ש"ח לשנים 2012-2011, לעומת 175 מיליון ש"ח בשנים 2010-2009, ויופנה לטובת שדרוג, פיתוח ובניית המוצר התיירותי של ישראל. בנוסף, תוקצה תוספת חד-פעמית בסך 13 מיליון ש"ח בכל אחת משנות התקציב, 2011 ו-2012, עבור צרכי המשרד השונים.
השר מיסז'ניקוב: "אני מברך את משרד האוצר על שהכיר בתרומת התיירות כמחולל צמיחה מרכזי למשק הישראלי והגדיל את תקציב השיווק באופן משמעותי שיאפשר למשרד התיירות להתמודד עם האתגרים, בראשם התיירות מול מדינות האחרות על לב התייר".
יש להדגיש כי לתעשיית התיירות תרומה ישירה ומהירה ליצירת תעסוקה וצמצום הפערים. בשנת 2008, שנת שיא בתיירות הנכנסת בה ביקרו בישראל שלושה מיליון תיירים, עמדה התפוקה הישירה מתעשיית התיירות על 24 מיליארד ¤ - 9% יותר משנת 2007. מספר המועסקים הישירים בתיירות בשנה זו גדל ב-7% לעומת שנת 2007 עם למעלה מ-90,000 עובדים.
בשנת 2009, בשל המשבר הכלכלי ומבצע עופרת יצוקה, ירד מספר התיירים ב-10% ועמד על 2.7 מיליון. כלל ההכנסות בתיירות בשנה זו הסתכמו ב-23 מיליון ש"ח, ירידה של 4% בהשוואה לשנת 2008.
על פי המגמה המסתמנת במחצית הראשונה של שנת 2010 והערכות משרד התיירות, צפויה השנה הנוכחית להיות שנת שיא חדשה בתיירות לישראל, עם למעלה משלושה מיליון תיירים וגידול של כ-2 מיליארד ¤ הכנסות לעומת שנת 2009, ובסך הכל 25 מיליארד ש"ח.